Verkoop van Fairtrade producten nadert omslagpunt

De verkoop van Fairtrade producten nadert een omslagpunt, waarbij Fairtrade van niche naar mainstream kan verschuiven. In sommige landen is het al zo ver volgens de Fairtrade Labelling Organization (FLO).

In sommige landen, zoals Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk, is het omslagpunt al gepasseerd. In Zwitserland heeft Fairtrade in bepaalde productcategorieën al een marktaandeel van 53%. Nederland loopt vooralsnog achter, maar de omzet van Fairtrade producten is de afgelopen drie jaar met meer dan 20% per jaar gestegen.

Bron: P+: Fairtrade Sales reach tipping point

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.