Verhuizen: Dag XS4ALL

Da’s de conclusie na 2 weken bellen en mailen om mijn ADSL Only abonnement van XS4ALL te verhuizen. Ondanks advertenties dat een vaste telefoonaansluiting niet nodig is om een nieuw abonnement af te sluiten, is het ‘technisch niet mogelijk’ om een bestaande aansluiting naar het nieuw adres te krijgen:

XS4ALL Start ADSL
kosten helpdesk (?) lokaal tarief
openingstijden helpdesk Maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 20.00 uur, zaterdag en zondag van 12.00 tot 17.00 uur
telefoonabonnement nodig (?) Nee, ook als u geen telefoon abonnement heeft kunt u dit abonnement bestellen zonder extra kosten.

Bron: ADSL-winkel.nl

Advies van de helpdesk: neem eerst weer een KPN abonnement en vraag dan opnieuw ADSL aan. Dacht ’t niet, dan maar richting de kabel. Na ruim 10 jaar na volle tevredenheid klant te zijn geweest bij XS4ALL scheiden hier dan definitief onze wegen. M’n blog is al weg, nu de rest nog.

Dat gaat een berg gedoe opleveren om m’n mailadres te wijzigen, maar dat moet dan maar. Ik ga niet een telefoonaansluiting bij KPN aanvragen om daarna weer alles om te zetten naar XS4ALL Only.

Enig nadeel is dat het overzetten van m’n blogarchief nu een stuk meer haast krijgt, maar ik meen me te herinneren dat het mogelijk was om daar een xhtml dump van te krijgen.

PS Ik had verwacht dat de vrije markt in telecomland ondertussen wel dusdanig was gevorderd dat het verhuizen van de aansluiting van je eigen provider probleemloos zou kunnen. Dan maar naar de regionale monopolist UPC.

  1. ik heb geprobeerd zowel mijn vaste telefoonlijn als mijn xs4all-only ADSL aansluiting tegelijk te verhuizen, en zit nu al meer dan twee weken zonder telefoon en zonder internet. Hoe meer partijen er bij betrokken zijn, hoe meer er fout kan gaan en hoe fijner ze elkaar de schuld kunnen geven.

    Like

  2. Heerlijk is dat he? Ik ben op 16 augustus verhuisd en wacht ook nog steeds.

    Lang leve internet. Binnen 2 minuten een nieuw abonnement bestellen en dan wachten tot je een ons weegt op activering of verhuizing.

    Kwa servicegerichtheid kunnen ISP’s nog heel veel leren.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

%d bloggers liken dit: