Amerikaanse energiebedrijven blijven kolencentrales sluiten

Geschreven door

in

Amerikaanse energiebedrijven willen dit jaar 15,4 GW aan kolencentrales sluiten, 11 GW aan centrales is dit jaar al gesloten. Daarmee lijkt 2018 een nieuw record aan sluitende kolencentrales te vestigen. Kolencentrales hebben in de VS last van de lage kosten van aardgas en van de dalende kosten van hernieuwbare energie en energieopslag.

Open waanlink

Dit bericht is geschreven voor en gepubliceerd op Sargasso.

Reacties

Één reactie op “Amerikaanse energiebedrijven blijven kolencentrales sluiten”

  1. Rob Alberts avatar

    Wat wilde Meneer Trump ook al weer met de kolenmijnen?

    Duurzame groet,

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *