Jawel, ik blijk dit weekend antwoord gekregen te hebben van KPN op mijn ogenschijnlijk simpele vraag. Het is ongelofeloos. Een antwoord, en wat voor een:
Geachte heer Beek,
De verwerking van uw e-mail heeft vertraging opgelopen. Onze excuses hiervoor.
Naar aanleiding van uw vraag over uw aanvraag naar ADSL kunnen wij u als volgt
informeren:Het is via deze weg niet mogelijk om u de betreffende gegevens te doen toekomen.
Deze informatie wordt via interne correspondentie doorgegeven aan telecombedrijven
die hiervoor formele verzoeken indienen. Het bedrijf waar u de aanvraag ingediend
heeft dient hierover contact met KPN op te nemen. Vriendelijk verzoeken wij u daarom
dit bericht door te zenden.Onze excuses voor enig ongemak.
Met vriendelijke groet,
KPN
Waarom mogen ze me dat niet vertellen? Die aansluiting zit in mijn huis, ze mogen blij zijn dat ik uit pure frustratie dat kreng nog niet volledig gemold heb. Lijkt me behoorlijk nagelvast zo’n aansluiting, dus mijn eigendom. Want een recht van overpad oid hebben ze niet volgens de koopakte van de notaris.
Dit is dan ook niet anders te omschrijven dan een van het kastje naar de muur antwoord. Of wil KPN beweren dat haar eigen dochterbedrijf XS4ALL ook een ‘formeel verzoek’ moet indienen voor deze informatie? En ik maar denken dat ambtenaren in dienst waren van de overheid…
Na bijna 3 maanden wachten op internet ben ik in staat om te verhuizen naar Afrika, volgens mij heb je namelijk nog eerder een bankkrediet geregeld in Timbuktu dan een adsl- of kabelinternet aansluiting in Nederland. Waar een klein land groot in kan zijn: in absurd lange wachttijden voor breedband. Zou de werkelijke reden voor de hoge penetratiegraad van breedbandinternet er in zitten dat het niemand lukt om een aansluiting te regelen of op te zeggen?
Kunnen we heel KPN op een cursus klantgericht werken sturen? Of hun CEO verplichten om alles te regelen via z’n eigen helpdesk?
Inmiddels heb ik me namelijk neergelegd bij het feit dat een vrije telecom markt in Nederland betekent dat je zaken moet doen met KPN of een kabelbedrijf. Ik noem dat een duopolie. Maar goed, ik heb toch maar een belbudgetlijn bij KPN aangevraagd. Zodra dat kreng het doet kan ik namelijk internet aanvragen zonder het achtelijk gezeik over het verschil in technische en financiele administratie bij KPN.
Ik heb me voorgenomen dat het belbudget abonnement de komende tien jaar de laatste dienst is die ik van KPN of haar dochterbedrijven afneem. Hoewel dat laatste onderdeel steeds moeilijker wordt, nu KPN de laatste paar jaar in raptempo Nederlandse providers opkoopt. Helaas is mobiel internet nog net een maatje te duur, maar als vaste lijnen zo’n gek**** blijven opleveren gaat de vaste telefoon en internetlijn er binnenkort geheel en totaal uit.
Plaats een reactie