Da’s de conclusie na 2 weken bellen en mailen om mijn ADSL Only abonnement van XS4ALL te verhuizen. Ondanks advertenties dat een vaste telefoonaansluiting niet nodig is om een nieuw abonnement af te sluiten, is het ‘technisch niet mogelijk’ om een bestaande aansluiting naar het nieuw adres te krijgen:
| XS4ALL Start ADSL | |
| kosten helpdesk (?) | lokaal tarief |
| openingstijden helpdesk | Maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 20.00 uur, zaterdag en zondag van 12.00 tot 17.00 uur |
| telefoonabonnement nodig (?) | Nee, ook als u geen telefoon abonnement heeft kunt u dit abonnement bestellen zonder extra kosten. |
Bron: ADSL-winkel.nl
Advies van de helpdesk: neem eerst weer een KPN abonnement en vraag dan opnieuw ADSL aan. Dacht ’t niet, dan maar richting de kabel. Na ruim 10 jaar na volle tevredenheid klant te zijn geweest bij XS4ALL scheiden hier dan definitief onze wegen. M’n blog is al weg, nu de rest nog.
Dat gaat een berg gedoe opleveren om m’n mailadres te wijzigen, maar dat moet dan maar. Ik ga niet een telefoonaansluiting bij KPN aanvragen om daarna weer alles om te zetten naar XS4ALL Only.
Enig nadeel is dat het overzetten van m’n blogarchief nu een stuk meer haast krijgt, maar ik meen me te herinneren dat het mogelijk was om daar een xhtml dump van te krijgen.
PS Ik had verwacht dat de vrije markt in telecomland ondertussen wel dusdanig was gevorderd dat het verhuizen van de aansluiting van je eigen provider probleemloos zou kunnen. Dan maar naar de regionale monopolist UPC.
Plaats een reactie